Saturday

sekadar tatapan waktu lapang

awak awak awak .

adakah awak ikhlas menyayangi saya ?

siapa yang memujuk saya untuk membuka pintu hati ?
siapa yang mengajar cinta itu memerlukan pengorbanan ?
siapa yang ajar saya supaya jujur pada perasaan sendiri ?

AWAK!

macam mane saya nak membenci awak sedangkan setiap hari saya merindui awak ?
macam mane saya nak lupakan awak kalau tiap hari cinta saya sentiasa mekar di dalam hati ?
walaupun kesakitan jiwa dan raga melebihi semua .

awak ,

sebelum diri saya hilang dari dunia awak , saya ingin menyatakan sesuatu .
kalau awak tanya sedalam mane cinta saya terhadap awak , jawapan saya ,

'kalau suatu hari nanti awak kehilangan suara , saya akan memberikan suara saya kepada awak agar awak boleh bersuara semula .
sebab suara awak mengurangkan rindu saya terhadap awak'

'kalau suatu hari nanti awak kehilangan hati , saya akan memberikan hati saya terhadap awak agar awak dapat melihat dunia lagi .
sebab bayangan awak mengurangkan bebanan saya '

ade orang pena cakap ,

' if you really love someone , then let that person go . if that person is meant for you , then that person will come back to you eventually. but if that person does not , then that person was never meant for you , in the first place. '

awak ,

saya melangkah pergi demi kebahagiaan awak .
semoga suatu hari nanti awak temui ape yang awak mahu .
semoga suatu hari nanti awak faham erti cinta sebenar .
semoga suatu hari nanti awak dapat merasai bagaimana rasanya terlalu mencintai seseorang
dan dan
semoga awak takkan pernah terlewat untuk menghargainya .

awak ,

saya percaya Tuhan mempertemukan kita dengan berbagai alasan .
saya percaya hikmah di sebalik semua yang telah atau pun yang akan berlaku .
saya tak menyesal sebab sebab saya jujur terhadap perasaan saya terhadap awak .

awak ,

andai ada jodoh antara kita kelak ,
semoga awak menghargai saya dan hubungan yang suci sebaik-baiknya .
semoga awak jujur terhadap perasaan awak terhdap saya .
dan semoga awak terima kebaikan dan keburukan saya .
dan dan paling penting
semoga awak ikhlas menerima hubungan yang telah terjalin .


Cepat benar engkau pergi Sayang bukannya sehari dua percintaan kita ini janji pun sudah dipatri
Kini cinta tiada lagi berkubur dalam sepi Betapa aku lemah di sini melihat cinta ini pergi di sini Kini engkau tiada lagi yang tinggal hanya mimpi yang tinggal hanya mimpi

No comments:

Post a Comment